Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více se dočtete zde

Kdy získáváme vitamín D ze slunce, a proč na to nespoléhat?

Vitamín D se netvoří jen tak samo sebou – existuje hned několik faktorů, které brání tomu, abychom získali vitamín D ze slunce. Kde je zádrhel?

Kdy získáváme vitamín D ze slunce, a proč na to nespoléhat?

Jak se tvoří vitamín D

Slunce samo o sobě nám tento vitamín neposílá. Tvoří se v naší kůži, když na ni dopadají sluneční paprsky. Podobné je to u živočichů, proto jsou hlavní potravinový zdroj vitamínu D živočišné produkty. Tvorbě Déčka logicky brání pobyt v budovách, a když jsme venku, vrstva oblečení. Kvůli tomu má většina Čechů deficit vitamínu D, což je velká škoda. Je to totiž nenahraditelný vitamín pro:

  • imunitní systémsprávnou strukturu kostí a zubů
  • využití vápníku a fosforu v těle
  • udržení normální činnosti svalů

Kontroverze opalování: škodí i pomáhá

Během opalovaní je odkryta maximální plocha kůže, a to je pro to, abychom získali vitamín D ze slunce, nezbytné. Nestačí totiž, když během chladnějších dní pobýváme celý den venku, ale přitom máme oblečení. Sluníčko svítí jen na obličej a ruce, a to k vytvoření dostatečného množství Déčka nestačí. Ale neměli bychom zapomínat na to, že slunce je dobrý sluha, ale zlý pán. Kvůli ozonové díře proniká k nám na zem velké množství nebezpečného UVA a UVB záření, které způsobuje vážná onemocnění kůže. Opalování se kvůli tomu nedá považovat za zdravou věc.

Máme vitamín D ze slunce, když používáme opalovací krém?

To je další zádrhel, kterému čelíme, pokud se snažíme získávat vitamín D ze slunce. Opalovat bychom se nikdy neměli bez použití opalovacího mléka, které naši pokožku chrání před nebezpečným zářením, ale také před stárnutím. Jenže to zároveň vytváří ochrannou bariéru i pro tvorbu vitamínu D.

Máte pravdu, je to začarovaný kruh – získávat vitamín D na úkor zdraví kůže není dobrý nápad.

Je tedy důvod užívat vitamín D v tabletách po celý rok?

Na to je jednoduchá odpověď – ano. Vitamín D je oproti svým kolegům trochu specifický. Vitamín C nebo B získáme docela snadno díky stravě. U Déčka to tak ale není, a hned vysvětlíme proč. Zdroj vitamínu D je především rybí tuk, a ryb my Češi jíme hodně málo. Museli bychom je mít na talíři alespoň třikrát týdně. V menší míře najdeme vitamín D2 či D3 v houbách, vajíčkách, nebo mléčných produktech. Jenže to by musely tvořit většinu našeho jídelníčku – není v silách běžného smrtelníka jíst několik vajec každý den.

Řešením jsou tak skutečně doplňky stravy, ať už čistý vitamín D, nebo rybí tuk s vitamínem D.

Důvěřujete rybímu tuku? Dobře děláte!

Hned z několika důvodů:

•    rybí tuk je přírodní produkt
•    kromě vitamínu D obsahuje cenné omega-3
•    v jednom produktu tak najdeme podporu pro imunitu, srdce, mozek a zrak
•    mohou ho užívat všechny věkové skupiny
•    moderní produkty s rybím tukem nemají pachuť ani odér

Ať už se rozhodnete pro vitamín D v tabletách, nebo spíš pro obohacený rybí tuk, uděláte pro své zdraví to nejlepší! Jak vitamín D, tak omega-3 jsou pro tělo nenahraditelné, a měli bychom je doplňovat dlouhodobě.

OmegaMarine Forte+ balení

OmegaMarine Forte+

Nejprodávanější omega v ČR

* platíte pouze poštovné 49 Kč


Vaše komentáře

Vložte svůj komentář:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svůj komentář:

©2019 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.

Odesílá se

Vyzkoušejte OmegaMarine Forte+ ZDARMA*

*platíte pouze poštovné 49 Kč

Načítám formulář

Na OmegaMarine Forte+ nedám dopustit

Na OmegaMarine Forte+ nedám dopustit

Alexander Hemala, Moderátor

OmegaMarine Forte+ užívám již 5 let

OmegaMarine Forte+ užívám již 5 let

Bohumil Havrda, Brno

Norsko je pro mě zárukou kvality

Norsko je pro mě zárukou kvality

Irena Boubínová, Petrov u Prahy